cestovni-ruch.cziCOT.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

UNWTO: Návrat na úroveň roku 2019 bude trvat až 4 roky

Zařazeno v
Outgoing
Incoming
HORECA & MICE

29.9.2020

Podle nejnovějších dat Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) došlo v prvním pololetí letošního roku k meziročnímu propadu mezinárodních příjezdů turistů o 65 procent (o 440 milionů příjezdů méně), v červnu pak dokonce o 93 procent. Masivní pokles poptávky se v prvním pololetí promítl do ztráty příjmů z mezinárodního cestovního ruchu. Ta dosáhla 460 miliard dolarů, což je pětkrát více, než během světové hospodářské a finanční krize v roce 2009. Návrat na úroveň roku 2019 bude podle UNWTO trvat 2,5 až 4 roky.

Podle nejnovějších dat Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) došlo v prvním pololetí letošního roku k meziročnímu propadu mezinárodních příjezdů turistů o 65 procent

Evropa byla druhým nejvíce zasaženým regionem ze všech světových trhů, přičemž v první polovině roku 2020 zde počet turistů poklesl o 66 procent.  Více než 50procentní ztráty pocítila také Amerika, Afrika a Střední východ zaznamenaly pokles o 57 procent. Nejvíce zasaženy byly Asie a Tichomoří, které pocítily propad počtu turistů o 72 procent za období šesti měsíců.

Podle Světového turistického barometru, který vydala UNWTO bude návrat na úroveň roku 2019, pokud jde o příjezdy turistů, trvat zhruba 2,5 až 4 roky. A to i navzdory předpokladům, že v roce 2021 dojde k postupnému oživování cestování, bude dostupná vakcína nebo léčba a důvěra cestujících se bude postupně zvyšovat.

Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které opět omezují cestování, spustila Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) na podporu globálního turismu nový nástroj Tourism Recovery Tracker.

Návštěvnost hotelů, penzionů a kempů zahraničními hosty se v Česku v prvním pololetí propadla téměř o 70 procent, domácích hostů ubyla zhruba polovina. V létě oživili poptávku tuzemští hosté, na podzim mají s prodloužením turistické sezóny pomoci marketingové aktivity agentury CzechTourism. „Bohužel barva České republiky i ostatních zemí se na pomyslném semaforu neustále mění a chceme-li pomoci podnikatelům přežít a současně vynakládat efektivně veřejné peníze, musíme naše kampaně přizpůsobovat co nejvíce je to možné,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a dodal: „Podle poslední analýzy Asociace hotelů a restaurací je nyní v Praze zavřeno 10 procent hotelů a dalších 47 procent hoteliérů uvažuje o to, že zavře do konce roku. To je hrozivé číslo.“

„Na sousedních trzích jsme připraveni spustit on-line produktovou kampaň s cílem přilákat turisty na české hory, na advent do českých měst a do lázní. Zároveň připravujeme globální imageovou kampaň, s cílem podpořit aktivity Letiště Václava Havla na získání dálkových leteckých linek (především z USA a asijských zemí) do Prahy,“ doplnil dále Herget.

Foto: Shutterstock.com